
Algemene Voorwaarden.
Wanneer u besluit om gebruik te maken van Elma’s Uitlaatservice, is het belangrijk om van tevoren goed de Algemene Voorwaarden door te lezen.
Bij het inschrijven geeft u daarbij namelijk aan dat u met deze voorwaarden akkoord gaat.
ARTIKEL 1 – ALGEMEEN
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die gesloten worden met de eigenaar.
1.2 Op de overeenkomst, inclusief de algemene voorwaarden, zijn de bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek van toepassing.
1.3 Elma’s Uitlaatservice behoudt zich het recht voor de tarieven en algemene voorwaarden te wijzigen. Dit wordt altijd vooraf doorgegeven aan de eigenaar.
ARTIKEL 2 – EIGENAAR
2.1 De eigenaar dient een WA–verzekering te hebben waarbij uw hond/huisdier is meeverzekerd. U blijft als eigenaar ten allen tijde wettelijk aansprakelijk voor de door uw hond/huisdier aangerichte schade aan anderen of aan eigendommen (waaronder dieren) van anderen.
2.2 De eigenaar draagt zorg dat alle spullen ten behoeve van de verzorging van uw hond/huisdier(en) op de vooraf afgesproken plaats staan.
2.3 De eigenaar is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door de Elma’s Uitlaatservice en/of derden, veroorzaakt door de hond/het huisdier van de eigenaar. Eventuele kosten voor medische zorg en/of schade aan eigendommen van Elma’s Uitlaatservice zullen worden verhaald op de eigenaar. Indien niet duidelijk is welk dier de veroorzaker is van de schade, dan worden de kosten tussen de eigenaren van betrokken dieren onderling verdeeld.
2.4 De eigenaar dient er zorg voor te dragen dat Elma’s Uitlaatservice toegang heeft tot de plaats waar de hond/het huisdier zich bevindt. Als Elma’s Uitlaatservice geen toegang heeft op de dag dat de hond mee zou gaan of huisdier word verzorgd, dan wordt de wandeling of verzorging doorberekend.
2.5 De eigenaar machtigt Elma’s Uitlaatservice om, indien dit nodig is, op kosten van de eigenaar medische zorg te verschaffen aan de hond/het huisdier.
Als blijkt dat er een medische ingreep nodig is, zal dit eerst worden overlegd met de eigenaar.
Elma’s Uitlaatservice neemt direct contact op met de eigenaar indien de hond/het huisdier naar de dierenarts wordt gebracht. Ik zal ervoor kiezen om naar de dierenarts te gaan die op dat moment het dichtst in de buurt is, tenzij door de eigenaar anders aangegeven.
2.6 De eigenaar accepteert dat de hond na het uitlaten wat vies kan zijn.
De eigenaar zorgt dat er een handdoek beschikbaar is en geplaatst wordt bij de deur om wanneer nodig de pootjes van uw hond zo ver mogelijk te drogen.
2.7 De eigenaar zal Elma’s Uitlaatservice zo spoedig mogelijk informeren over loopsheid of eventuele ziektes en afwijkingen van de hond.
Blijkt bij ophalen dat de hond ziek is, dan wordt de hond niet meegenomen maar zal de hond een korte wandeling krijgen, indien de hond hiertoe in staat is. De eigenaar wordt op de hoogte gesteld van de gezondheidstoestand van de hond.
Honden met erge diarree, grote wonden of honden die ernstig braken kunnen niet met een groepswandeling mee. Op het moment dat de hond deze verschijnselen vertoond tijdens het uitlaten zal Elma’s Uitlaatservice de situatie zo goed mogelijk inschatten en de eigenaar op de hoogte brengen. Indien nodig wordt de hond naar de dierenarts gebracht.
2.7 Honden die loops zijn kunnen alleen aangelijnd mee met een privéwandeling.
2.8 Uw hond(en) moet sociaal zijn in de omgang met andere honden en mensen. Indien dit niet het geval is dient u dit van tevoren duidelijk aan te geven en na overleg gebruik te maken van een privéwandeling.
2.9 De eigenaar zal Elma’s Uitlaatservice uitgebreid inlichten over het gedrag en karakter van de hond/het huisdier. Dit geldt niet alleen voor de situatie op dit moment, maar ook in het verleden. Hierbij valt te denken aan agressief gedrag naar soortgenoten, opgelopen trauma door conflicten, ongelukken, verblijf in een asiel, weglopen, allergieën, enzovoort. Dit kan voor Elma’s Uitlaatservice van groot belang zijn, dus ik vraag complete openheid.
2.10 Honden dienen vrij te zijn van vlooien en wormen.
2.11 Elma’s Uitlaatservice stelt verplicht dat de hond een degelijke halsband of tuig (geen ketting) om heeft op de afgesproken uitlaatdag(en).
Deze blijf voor de veiligheid om tijdens het wandelen. De riem dient op een vaste plek, zichtbaar klaar te liggen/hangen. Elma’s Uitlaatservice is niet verantwoordelijk voor het beschadigen/verliezen van de riem/halsband of tuig . Bij thuiskomst zal Elma’s Uitlaatservice de halsband of tuig afdoen mits eigenaar anders aangeeft.
ARTIKEL 3 – ELMA’S UITLAATSERVICE
3.1 Elma’s Uitlaatservice zal er zorg voor dragen dat de hond op de afgesproken tijden zal worden uitgelaten onder toezicht van Elma’s Uitlaatservice.
3.2 Elma’s Uitlaatservice dient er voor te zorgen dat er voldoende water voor de hond aanwezig is.
3.3 Elma’s Uitlaatservice is niet aansprakelijk wanneer zij de overeenkomst niet kan uitvoeren door onvoorziene omstandigheden als extreem weer, serieuze familie–omstandigheden, ziekte enzovoort. Uiteraard zal er in deze situaties overleg plaatsvinden met de eigenaar over een goede en acceptabele oplossing. Zij heeft het recht deze afmelding kort van te voren door te geven als rede van overmacht. Bij extreme gladheid, extreme hitte of een weeralarm wordt er niet of aangepast gelopen. Ook kan de duur van een wandeling aangepast worden in verband met de veiligheid van de honden. Dit ter beoordeling van Elma’s Uitlaatservice.
3.4 Elma’s Uitlaatservice is door de eigenaar gemachtigd om de hond/het huisdier waarvoor de overeenkomst is getekend, uit te laten of te verzorgen. Elma’s Uitlaatservice is echter niet aan te merken als bezitter van betreffende hond/huisdier.
3.5 Elma’s Uitlaatservice garandeert de grootst mogelijke zorg voor de hond/ het huisdier en gaat op verantwoorde en veilige manier met de hond/het huisdier om. Dit houdt ook in dat Elma’s Uitlaatservice zich zal houden aan alle afspraken die gemaakt worden met de eigenaar tijdens het intake–gesprek.
3.6 Elma’s Uitlaatservice behoudt zich het recht voor om op voorhand een hond/huisdier te weigeren of tussentijds een overeenkomst te ontbinden, wanneer blijkt dat de hond/het huisdier teveel problemen veroorzaakt of een gevaar is voor andere dieren en/of mensen.
3.7 Elma’s Uitlaatservice kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade en/of letsel aan de hond/het huisdier van de eigenaar die zonder opzet is toegebracht door Elma’s Uitlaatservice. Uiteraard zal in deze situatie zoveel mogelijk overlegd worden met de eigenaar.
3.8 Elma’s Uitlaatservice garandeert zorgvuldig om te gaan met de huissleutel van de eigenaar en deze alleen te gebruiken voor het halen en brengen van de hond waarvoor de overeenkomst is getekend, en/of het verzorgen van huisdieren. Er zullen geen adresgegevens bij de sleutel worden bewaard, alleen de naam van de hond/het huisdier. Elma’s Uitlaatservice zal de huissleutel niet dupliceren en direct teruggeven na het beëindigen van het contract.
Sleutels van het huis worden ingeval van wanbetaling door Elma’s Uitlaatservice in depot gehouden totdat volledige vergoeding van openstaande facturen en kosten is geschiedt.
3.9 Elma’s Uitlaatservice kan niet aansprakelijk worden gesteld voor directe en/of indirecte schade aan de hond/het huisdier, en/of derden, of door honden/huisdieren onderling aangebracht. Tevens is Elma’s Uitlaatservice niet aansprakelijk voor schade in, om of aan het huis van de eigenaar (bijvoorbeeld door brand, diefstal, inbraak) ten tijde van het gebruik maken van een dienst.
3.10 Elma’s Uitlaatservice kan niet aansprakelijk worden gesteld wanneer een hond/huisdier ontsnapt tijdens een dienst. Er kan altijd, ondanks de grootst mogelijke zorg en toewijding, een situatie ontstaan waarbij een dier wegloopt. Elma’s Uitlaatservice zal uiteraard niet haar rug toekeren en al het mogelijke doen wat nodig om te zorgen dat de hond/het huisdier weer zo snel mogelijk thuis komt. Mocht dit in het ergste geval niet gebeuren, of mocht de hond/het huisdier iets ergs overkomen dan kan Elma’s Uitlaatservice hier niet verantwoordelijk worden gesteld.
3.11 Elma’s Uitlaatservice behoudt zich het recht voor om gedurende het jaar vakantie of vrije dagen op te nemen waarbij de hond van de eigenaar niet wordt uitgelaten of een huisdier niet wordt verzorgd. Dit wordt natuurlijk zover mogelijk van tevoren doorgegeven en overlegd. Bij doordeweekse feestdagen wordt er geen service aangeboden.
3.12 Elma’s Uitlaatservice gaat op verantwoorde wijze om met uw huisdier(en). Tijdens de verzorging periode kunnen naar eigen inzicht handelingen geschieden ter bevordering van de veiligheid van de persoon of andere dieren. Elma’s Uitlaatservice zal er zorg voor dragen dat er zo min mogelijk letsel kan worden toegebracht aan de huisdieren tijdens het verzorgen en zal waar nodig eerste hulp bieden.
3.13 Voor de verzorging voor katten bij eigenaar thuis geld de verplichting dat alle te verzorgen katten binnen het huis worden gehouden en verzorgd. Wanneer eigenaar wil dat katten buiten worden gehouden en/of verzorgd worden, is Elma’s Uitlaatservice niet aansprakelijk voor letsel dat de kat oploopt tijdens de verzorgperiode.
ARTIKEL 4 – BETALING
4.1 Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW.
4.2 De vergoedingen voor de diensten die Elma’s Uitlaatservice levert dienen vooraf overgemaakt te worden op de bankrekening van Elma’s Uitlaatservice.
4.3 Annuleren dient minimaal 24 uur van tevoren te geschieden. Indien de eigenaar van de hond/ het huisdier niet tijdig annuleert, zal het volledige bedrag voor de dienst in rekening worden gebracht. Uiteraard geldt dit niet bij ziekte en/of overlijden van de hond/ het huisdier.
ARTIKEL 5 – OVERIG
5.1 Eventuele wijzigingen als adresgegevens, telefoonnummers, enzovoort dienen door de eigenaar zo spoedig mogelijk te worden doorgegeven aan Elma’s Uitlaatservice.